We denken meestal aan WordPress als we een website willen maken terwijl er ook alternatieven bestaan. Is Phoenix daarvan de beste?
Wat je gaat leren
Waarom er ook andere manieren zijn om een website te bouwen. En wat de voor en nadelen zijn van de andere manieren.
Wat is Phoenix?
Phoenix is een dochterbedrijf van de IMU, het bedrijf dat een van de marktleiders is op het gebied van lesgeven over online marketing. Tonny Loorbach en Martijn van Tongeren, de eigenaren van de IMU, wilden een eigen websitesoftware bouwen en verkopen aan klanten zodat de klanten meer leads en omzet konden genereren. Leer de IMU hier beter kennen.
En ja: dit kun je ook doen met een WordPress website. Waarom moet je dan voor Phoenix kiezen? Ik zoek het voor je uit.
Nieuwsgierig naar Phoenix? Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.
Je bouwt niet zomaar een goede website
Dit geldt al helemaal niet voor WordPress. Je moet het immers zelf allemaal uitzoeken. Hierdoor zijn er zowel goede als minder goede voorbeelden te vinden van WordPress websites.
Je moet met WordPress het dus allemaal zelf uitzoeken. En daar moet je zin in hebben. Je zal namelijk vaak genoeg je neus stoten door een homepagina die niet werkt, een slecht uitziend lettertype of een onbegrijpelijke plugin.
Dit gaat gebeuren. Iedereen die werkt met WordPress weet er alles van. 😉
Dit is overigens ook niet erg. Na vele trails & errors weet je hoe alles werkt en ben je instaat om een professionele website te bouwen.
Anderzijds haken ook veel ondernemers af als hun website niet lekker uit de verf komt. En dat is jammer – er valt zoveel te winnen op het internet voor iedere doelgroep.

Denk aan het dagelijks krijgen van nieuwe klanten door het hebben van een goede website. Je hebt dan geen online visitekaartje, maar een machine die dag en nacht voor je werkt.
Laten we eerlijk zijn: je bouwt sneller een goede website met Phoenix dan met WordPress. Omdat je met Phoenix gebruik maakt van bewezen tools.
Het team van de IMU test immers de gehele dag technieken op de website om meer klanten binnen te halen. De technieken die goed werken, voegen ze toe aan het pakket van Phoenix zodat klanten er meteen gebruik van kunnen maken.
Dit zijn bijvoorbeeld zulke technieken:
Een opt-in
Een opt-in is een manier om bezoekers aan je te binden door een gratis e-book weg te geven. De bezoekers laten hiervoor hun e-mailadres achter. Jij kunt met dit e-mailadres je doelgroep makkelijk bereiken door maandelijks een nieuwsbrief te sturen waarin je waardevolle informatie geeft en je eigen producten aanbeveelt.
Mensen hebben een paar contactmomenten nodig voordat ze klaar zijn om je product te kopen. Met andere woorden: je moet een manier vinden om je bezoekers vaker en makkelijker te bereiken.
Hiervoor is een opt-in een uitstekend middel – het is een vaak een pop-up die na 10 seconden verschijnt met een vraag. Zoals; wil je meer geld verdienen met je website? Leer in dit gratis e-book hoe je maandelijks meer dan 5000 euro kunt verdienen.
De IMU doet het op het moment van schrijven met een gratis e-book over de winstgevende websiteformule, die ze links onderaan het scherm laten opkomen.

Als je het gratis e-book vervolgens aanschaft, hebben ze jouw e-mailadres en kunnen ze je bereiken in je mailbox, de plek waar je dagelijks toch wel drie tot vier keer kijkt.
Hier komen geheid verkopen uit – het aantal contactmomenten wordt meer waardoor jij sneller bent geneigd om iets te kopen.
Deze methode werkt gegarandeerd ook voor jouw business.
Landingpagina’s maken
Dit vinden veel mensen vaak lastig. Wat moet je waar zetten en hoe moet je een landingspagina beginnen.
Het is dan fijn dat er dan blokken beschikbaar zijn waarmee jij in een paar minuten een landingspagina meebouwt die ervoor zorgt dat anderen hem doorlopen en de gewenste actie verrichten. Lees: een reactie achterlaten of een product kopen.
Ook hiervoor hoef je het wiel zelf niet uit te vinden. De experts van Phoenix weten immers precies wat wel en niet werkt. Deze kennis hebben ze gestopt in blokken die samen de beste landingspagina vormen.
Tonny Loorbach legt uit wat een goede landingspagina inhoudt in de video hieronder
Hoog scoren in Google
De websitesoftware van Phoenix is ingericht om hoog te scoren in Google. Hierdoor krijg je duizenden bezoekers gratis op je website.
Dit heeft twee redenen:
Je website is erg snel
Snelheid is een van de voorwaarden om hoog te scoren in Google. Google wil namelijk niet dat mensen lang moeten wachten voordat een pagina volledig is geladen. Grote kans dat de bezoeker dan alweer weg is.
Gelukkig hoef je je daar geen zorgen over te maken: Phoenix zorgt voor een snelle website. Dit moet je met een WordPress zelf zien te regelen. Iets dat vaak niet lukt.
De mensen doen de juiste dingen doen op je website
Dit moet ik even uitleggen: Google kijkt ook naar het gedrag van je bezoekers op je website en koppelt hieraan een waardering.
Zo krijgt een website met veel bezoekers die zich inschrijven voor de nieuwsbrief, producten kopen of een blog volledig lezen een hoge waardering. Een andere website waar de bezoekers snel weglopen krijgt een lage waardering.
De hoogte van de waardering bepaalt of je stijgt of daalt in Google.
Je kan met een Phoenix website ervan uitgaan dat je hoog scoort in Google. Je maakt immers een website met technieken die je bezoekers waarderen. Een hoge waardering dus. 💪🏻
De grootste voor en nadelen van Phoenix
Het grootste nadeel van Phoenix is dat het een flink duurder alternatief is. Je betaalt gemiddeld voor de hosting 588,00 per jaar. Ter vergelijking: als je investeert in WordPress ben je minder dan 150,00 kwijt.
Het grootste voordeel is dat alles wordt ontzorgd: jij hoeft je alleen maar te richt op die zaken die je business laten groeien.
De rest regelt zich vanzelf.
Probeer Phoenix gratis uit
Probeer Phoenix eerst een 14 dagen gratis uit. In deze 14 dagen bouw je een website op en bepaal je of je definitief verdergaat met dit alternatief voor WordPress dat in mijn ogen de beste is. Ruim 2.000 mensen gingen je voor.