Volg deze stappen om een pop up te maken in Elementor

de banner voor de blog pop up maken in elementor

Inhoudsopgave

Je kunt ook een pop-up maken in Elementor. Het kan frusterend zijn, maar het is makkelijk als je deze stappen doorloopt.

Waarom zou je een pop up maken in Elementor?

Het is slim om een pop up te maken omdat niet iedereen je blogs en pagina’s leest, bekijkt en denkt: we klikken door en kopen het product.

Daarentegen klikken mensen eerder op een CTA van een pop up doordat ze daar niet over na hoeven te denken. Het komt ineens op en mensen klikken door, of schrijven zich in. Vaak weten ze niet eens waarom. Dat maakt in dit geval ook niet uit.

Kortom, een pop up is een kans om bezoekers nog een keer te verleiden om iets op je website te doen. Dat kan zijn een product kopen, gebruik maken van een aanbieding of een kortingscode claimen.

Het mooie van Elementor is dat het eenvoudig is om een pop up te maken. Je kunt in de themebuilder een tool gebruiken die volledig is afgestemd op het maken van een pop up. Zo kun je meteen beginnen en een pop-up maken.

Laten we er een maken:

via GIPHY

Je kiest ervoor om het template pop-up te maken. Je kunt het template ook een naam geven om het makkelijker weer terug te vinden.

Ik laat deze 3 opties zien:

drie pop ups in Elementor

Dit zijn voorbeelden van een pop up die je kunt maken. Maar er zijn nog veel meer smaken om uit te kiezen. Bekijk daarom de mogelijkheden om een goede pop up te maken.

Gebruik dit stappenplan om een pop up te maken in Elementor

1: gebruik een vaste pop up of een leeg vel

Dit is de eerste keuze die je moet maken, want er valt veel te kiezen. Als je voor een vaste pop up kiest, kun je die helemaal naar eigen smaak maken. Maar het frame is wel hetzelfde.

Als je een pop-up maakt van een leeg vel kun je alle kanten uit. Het is echter wel lastiger omdat je een alles zelf moet indelen. De makers hebben niets voor gekozen voor vaste pop ups, zodat jij verder kunt bouwen aan een betere website.

Als je een vaste pop up wilt uitzoeken, heb je keuze uit genoeg template. Je ziet hier een overzicht:

verschillende pop ups om te kiezen

Je kunt dus uit zowel een pop up kiezen die bovenin verschijnt als een pop-up die in het midden komt te staan.

In het menu kun je kiezen voor een soort.

Als je een pop wilt maken vanaf het begin, kun je de vaste templates wegklikken en er zelf een helemaal maken. Dit doe je dan zo:

een blok maken in Elementor

Je kiest voor een structuur. Ik kies voor een blok, omdat dat over het algemeen voldoende is om een pop up te maken.

In dit blok zet je de elementen waarmee je een pop up gaat maken. Dit zijn bijvoorbeeld een titel, afbeelding een knop. Dat komt er zo uit te kiezen.

Meer heb je niet nodig. Natuurlijk kun je wel voor meer effecten kiezen. Zoals een klok die aftelt, maar over het algemeen is dit voldoende.

Stap 2: kies voor de kleuren

Om een pop up te laten slagen moet je de juiste kleuren geven aan een pop-up. De pop up moet immers opvallen. Anders heb je er immers vrij weinig aan. Het beste is om kleuren te gebruiken die het tegenovergestelde zijn van de kleuren op je website. Bijvoorbeeld een oranje pop-up als je website bestaat uit groene kleuren.

Bekijk in deze video hoe je goed ervoor zorgt dat de kleuren overeen komen.

Stap 3: zet de instellingen goed

Als je de eerste pop up hebt gemaakt, is het tijd om de instellingen goed te zetten. Met andere woorden: aangeven waar je op de website de pop up wilt laten landen.

Waar je website komt, leg je vast bij display conditions.

de display conditions van Elementor

Vul daar goed in waar op je website de pop up verschijnt. Het kan ook zijn op de hele website. Dat is ook prima.

In de meeste gevallen is het wel beter om het specifiek aan te geven waar op de website je de pop op wilt hebben. Mensen die bijvoorbeeld de over ons pagina lezen hebben niet zoveel aan een pop up die opeens op springt.

Stap 4: zorg ervoor dat mensen de pop up kunnen wegklikken

Je wilt dat je website met een pop up blijft scoren in google. De zoekmachine houdt niet zo van pop ups omdat het de ervaring van een bezoeker verstoord. Ook jij wordt waarschijnlijk niet blij van een pop up die ineens in beeld springt.

Bovendien moet je van Google altijd een pop up kunnen wegklikken. Zet daarom een kruisje in de pop up zodat iemand die niet is geïnteresseerd het weg kan klikken.

Doe je dit niet, dan dat kan rankings kosten.

Stap 5: stel de juiste triggers in

Bij Triggers kun je bepalen wat voor triggers een pop up krijgt. Je moet daarbij denken aan wanneer een pop up in beeld komt, wanneer de pop up weer weg gaat en wat iemand moet doen om de pop up te zien. Bijvoorbeeld ergens op klikken.

Dit zijn de opties voor triggers. Test hiermee om een goede balans te vinden.

Stap 6: lever geen spam

We kennen het allemaal: je komt op een website en je krijgt een vervelende pop up te zien die eigenlijk spam is.

Het is gewoon bedoeld dat je erop klikt om een product te verkopen. Dit is nooit de bedoeling van een pop up.

Maak altijd een pop up die goed is en waarde levert aan de bezoeker. Anders verlaat de klant gewoon je website en is de interactie weg.

Terwijl je ook een pop up kunt maken die gewoon goed is en de klant voorziet in een behoefte. Zoals het kunnen kopen van een bed met korting.

Daar worden we blij van, maar de pop up moet wel op de juiste plek en tijd verschijnen.

Zo worden je pop ups een daverend succes.

Lees verder

Jochem

Jochem

Ik wil jou graag helpen om een website te maken en deze succesvol te maken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *