Community opzetten: gebruik deze manier eerst gratis

Community opzetten: gebruik deze manier eerst gratis

Inhoudsopgave

Voor een community opzetten hoef je tegenwoordig weinig te doen, bovendien begin je direct door een manier die je een gratis proefperiode aanbiedt. In deze blog vertellen we waarom je dit moet doen.

Wat is de manier?

De manier heet Huddle, Huddle is een softwareprogramma waarmee je makkelijk begint aan een community opzetten. Dat komt door de vele middelen waarover we straks meer vertellen. Met andere woorden: je hoeft geen kennis te hebben van programmeren of andere technische taken om je wens om een onlinegroep op te richten uit te voeren. Bovendien zijn de eerste 14 dagen gratis, oftewel verwelkom je je eerste leden zonder kosten.

In het gratis e-book leer je hoe je een succesvolle onlinegemeenschap optuigt. Deze kans is groter dan waar je nu over droomt. Lees dus het e-book om inspiratie op te doen om ideeën te ontwikkelen.

Forum

Wellicht is dit je droom: een forum runnen waar duizenden mensen zich melden om over hun favoriete onderwerpen te spreken. We kunnen je met liefde melden dat dit het geval is. Het forum is tevens zo ingericht dat een bezoeker zich kan aanmelden met een Facebookaccount of op de traditionele wijze. Verder kun je het forum naar je eigen smaak indelen door deze factoren:

Social media kenmerken

Iedereen heeft tegenwoordig een socialmedia-account waarmee de wereld in handbereik is, dus is het slim om deze technieken over te nemen door bijvoorbeeld de mogelijkheid te geven om een ander zijn bericht te liken, profielen op te starten en specifieke groepen op te richten, kortom: alles wat kan op onder andere Pinterest is met deze vorm van een community opzetten ook mogelijk.

Toetsing

Nog zo’n fenomeen waar we gek op zijn. Denk hierbij aan polls, quizzen of een inzending. Hiermee verhoog je de betrokkenheid van de leden en daardoor zullen de aanmeldingen stijgen.

Wat voor toets ga je houden?
Wat voor toets ga je houden?

Puntensysteem

Actieve leden moet je natuurlijk belonen, aangezien zo actiever worden, daarnaast is het puntenaantal zichtbaar voor iedereen, zo stimuleer je afwezige groepsleden.

Digitale producten

Als je nu aan het lezen bent, beschik je over een ondernemende geest, waardoor de ideeën voor digitale producten waarschijnlijk door je gedachtegang dansen. 😉

Met Huddle verkoop je eenvoudig je eigen producten naast een community opzetten, doordat je doelgroep in je aanbod is geïnteresseerd om bijvoorbeeld:

  • Een skill te leren
  • Meer te weten over een onderwerp
  • Geld verdienen met een online verdienmodel

Je kunt over ieder onderwerp wel een cursus maken. Op zoek naar inspiratie voor je eerste producten? De internetondernemer Tonny Loorbach geeft in de onderstaande video 7 tips waardoor je geprikkeld raakt.

Verbind je doelgroep

Mensen zijn sociale wezens en zoeken daardoor de connectie met anderen om te praten over een hobby, dromen, vraagstukken of uitdagingen. Wanneer je start met een community opzetten en de eerste mensen zich aanmelden, ontstaat er een sneeuwbaleffect waar die steeds groter wordt. Dat komt doordat mensen positief spreken over het initiatief in hun eigen omgeving. Je creëert ambassadeurs die jouw plek aanbevelen aan vrienden en familie. Bovendien switchen steeds meer mensen van plek om mensen te ontmoeten online. Denk hierbij aan het tijdperk van Hyves en de verlaters van Facebook, vanwege een vertrouwensbreuk. Hier zul je geen last van hebben, het groepsgevoel en de gesprekken over de gezamenlijke passies zijn daarvoor te sterk.

Laagdrempelig

Wellicht dacht je bij de uitleg over de manier dat het alleen toegankelijk is via de computer. Integendeel: mensen kunnen inloggen via een app die zowel een optie is Apple als Android.

Daarnaast is het volgende eveneens laagdrempelig:

  • Stappen in een digitaal leerprogramma
  • Meedoen aan een discussie
  •  Gelijkgestemden vinden

Anders gezegd: dankzij de Huddle voelt een nieuwe bezoeker zich direct thuis en gaat aan de slag met de stof.

Tot slot bespreken de ervaringen en het kostenplaatje

Ervaringen

Uit de ervaringen blijkt dat de eerdere klanten veel progressie boeken.

Hierdoor groeit hun business continu terwijl ze daarvoor niets hoeven te doen. Je community is straks evenzeer open voor het algoritme van Google, waardoor steeds nieuwe leden je plek spotten na het intoetsen van een zoekopdracht.

Verder hoef je dit ook niet meer te doen:

  • Vragen beantwoorden
  • Gespreksonderwerpen bedenken
  • De code coderen
  • Een verse doelgroep aanboren

Omdat de zoekmachines en de aanwezigen je daarbij helpen.

We hebben nu meer dan 1.100 leden

Een gelukkige klantervaring

Dit ga je bereiken door vandaag af te trappen.

Kosten

We zouden een verhaal kunnen houden over het kostenplaatje, daarentegen raden we je aan om het gratis e-book te lezen om geïnspireerd te raken over de ongekende mogelijkheden door een community op te zetten. Daarna is de prijs voor een maandelijks abonnement er zo uit, dankzij je toewijding. 💪🏻

Verder lezen?

Over ons

Over ons

We dromen van een online business uitbreiden. Daarnaast willen we met onze artikelen je inspireren om actie te ondernemen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *