Cash Cow Channel voorbeeld: dit is de beste inspiratiebron

Cash Cow Channel voorbeeld: dit is de beste inspiratiebron

Inhoudsopgave

Je bent op zoek naar een Cash Cow Channel voorbeeld. Dit kunnen we je geven. Er is namelijk YouTube kanaal dat er met kop en schouders bovenuit steekt. We hopen je hiermee te inspireren om ook te beginnen met dit verdienmodel.

Wat is het beste Cash Cow Channel voorbeeld?

Maak kennis met Alux, de plek waar toekomstige miljardairs samenkomen om geïnspireerd te raken. Dit is een vertaling vanuit het Engels. Het kanaal is erop gericht om mensen instaat te stellen om hun leven te leiden in luxe. En deze lifestyle toegankelijk voor iedereen te maken. Hiervoor maken ze video’s, houden ze een website bij, geven ze cursussen en is er een app om deze levensstijl te omarmen. We focussen ons op het YouTube gedeelte om jou een zo goed mogelijk Cash Cow channel te laten zien.

Waarom Alux?

De video's van Alux
De video’s van Alux

Als er een Cash Cow Channel voorbeeld is, dan is het wel Alux. Het is niet een YouTube kanaal. Nee het is een groot bedrijf dat zich focust op het helpen van voornamelijk jonge mensen die veel geld willen verdienen. Klinkt logisch toch? Ja. Maar geen enkel ander bedrijf uit het rijk worden niche pakt het zo goed aan als Alux.

Eerst een paar feiten:

  • Alux heeft meer dan 4 miljoen abonnees. De makers hadden dus al vier gouden awards kunnen ontvangen
  • Een gemiddelde video wordt 41.000 keer bekeken
  • De contentcreators verdienen ongeveer 1 dollar per 1000 views. Dus Alux verdient gemiddeld 41.000 dollar per video.
  • Onthoud daarnaast dat Alux elke dag een video publiceert. Daardoor is het maandinkomen rond de 1.271.000.

Snap je nu waarom wij graag dit Cash Cow Channel voorbeeld wilden laten zien? Haha.

Kortom: er valt heel veel zeker geld te verdienen. Zeker als je kiest voor Engelstalige video’s.

Dan ligt de YouTubewereld aan je voeten.

De YouTubewereld ligt aan je voeten

Dit doet Alux goed

Eerst vertellen we je hoe het verdienmodel werkt van YouTube. YouTube kun je vergelijken met een grote televisie.

En iedereen die televisiekijkt, ziet reclameblokken voorbijkomen. Harstikke vervelend natuurlijk. Jij wilt gewoon zonder gedoe lekker kijken naar je favoriete programma’s en dan ineens verschijnt er weer een serie aan commercials.

via GIPHY

Maar hierdoor kunnen de televisiezenders waar je graag naar kijkt wel blijven bestaan. Alhoewel, de jongere generaties kijken steeds minder televisie. 

Een voordeel voor jou. YouTube heeft dus de toekomst.

En waarschijnlijk heb je je ook al vaak geïrriteerd aan de korte reclamestukjes op YouTube. Maar zo verdienen jouw favoriete Youtubers hun geld.

Zo steekt ook het verdienmodel van een Cash Cow Channel in elkaar. En dit spelletje speelt ons Cash Cow Channel voorbeeld perfect.

Hoelang langer iemand een video kijkt, hoe meer de maker eraan verdiend. Hiermee willen we overigens niet zeggen dat je je video’s urenlang moet maken om zo meer inkomsten binnen te harken als Dagobert Duck.

Het gaat om relevantie. De Videomakers leggen dit principe haarfijn uit:

Elke video van Alux is meer dan 10 minuten lang en daarmee kan YouTube meerdere reclameblokken in een video zetten. Hiervoor moet een video minimaal 8 minuten lang zijn.

Dit maakt Alux verder nog een echt Cash Cow Channel voorbeeld.

Ze spreken de juiste doelgroep aan

Dit is zo ontzettend belangrijk en toch gebeurd het online te weinig helaas. Als je de juiste doelgroep benadert zullen ze zich abonneren op je kanaal, je video’s liken en je content delen. Zo groeit je business organisch.

Wie rijk wil worden, zoekt daarvoor naar manieren, maar is ook geïnteresseerd in zaken daaromheen. Zoals: 

  • Hoe rijke mensen zich kleden
  • Wat de gewoontes zijn van rijke mensen
  • Wat de beste ideeën voor een online business als je weinig geld hebt
  • Hoe mensen je vertrouwen waardoor je meer gaat verkopen.

Je kunt dus zeggen dat Alux de psychologie van een succesvol leven verteld. En dat trekt ambitieuze mensen aan die zich verzamelen in een community.

Consistentie

Toegegeven het is een stuk makkelijker om consistent content te publiceren als je heel veel geld verdient dan als je nog aan de start staat van je Cash Cow business. Toch is consistentie zeker de sleutel om succesvol te worden met een business die om content maken draait. Bekijk in deze video hoe consistentie jou kan helpen om grote prestaties neer te zetten door simpele taken te herhalen.

Inspirerende video’s

Oké, je runt een succesvol Cash Cow Channel door veel kijkerscijfers te noteren. Toch hoef je niet alleen afhankelijk te zijn van dit principe. Het mooiste is dat jouw publiek iedere dag je video’s aanklikt omdat ze ervan houden. Dit doet Enzo Knol erg goed. Hij vlogt dan wel over zijn leven en runt daardoor geen Cash Cow Channel. Hij geeft mensen een positief gevoel door hen mee te nemen in zijn dagelijks leven.

Alux doet dit ook door video’s te maken over:

  • Levenslessen
  • De verschillen tussen rijke en arme mensen
  • Manieren om een vermogen op te bouwen
  • Wat ervoor nodig is om rijk te worden

Een kijker raakt hierdoor geïnspireerd en zal hierdoor vaker terugkomen. Ze willen immers doorgroeien, meer geld verdienen en nooit meer terug naar een normaal leven.

Kortom: ze spreken het publiek aan.

Zo doen motiverende sprekers als Les Brown het ook. En het werkt. Vandaag de dag tikken honderden mensen de naam van Les Brown in.

Bouw dus een band en je zult snel de magische grens van duizend abonnees afvinken.

Door het maken van waardevolle content groei je sneller met je Cash Cow Channel

Aansprekende thumbnails

Een thumbnail is een het plaatje wat bezoekers zien van jouw video zonder dat ze erop hebben geklikt. Dit is een belangrijk onderdeel. De meeste mensen letten namelijk meer op een thumbnail dan dat ze een titel lezen.

En als jouw thumbnail zich onderscheid van de concurrentie krijg je meer bezoekers, inkomsten en abonnees. Neem dus nooit een fragment uit de video als thumbnail. Dit is immers niet zo aansprekend. Geen zorgen. Je kunt met vele gratis tools een goede thumbnail maken.

Verdiep je in het maken van een goede thumbnails om meer aandacht te trekken

Dit kun je leren van Alux

Je moet beginnen

Zoeken naar een Cash Cow Channel voorbeeld is natuurlijk leuk. Maar dan blijf je er alleen over nadenken. En met alleen nadenken, onderneem je geen actie.

Alux begon in 2013 om de mogelijkheden aan te wijzen voor gewone mensen. Lees hier een interview met de oprichter. Nu zijn we dik 10 jaar later en is Alux de autoriteit op het gebied van een succesvol zijn op grote schaal. Dit hebben ze alleen kunnen bereiken door te beginnen, het project vol te houden en nooit op te geven. Wanneer jij hetzelfde doet voor meerdere jaren kun je ook hele mooie resultaten boeken.

Ben je al aan het bouwen aan een Cash Cow Channel en vallen de resultaten nog wat tegen? Bekijk dan de onderstaande video voor tips die je meteen kunt toepassen.

Speel in op dromen

De content van Alux gaat over het leven dat we allemaal wel willen leiden: veel geld, mooie huizen, dure auto’s en de verdiende munten investeren in om weer rijker te worden. Alux prikkelt dus de dromen van mensen die naar hun video’s kijken. Daarnaast laat Alux ook zien wat er mogelijk om je droom om bijvoorbeeld rijk te worden te realiseren.

Ga voor de Engelse taal

via GIPHY

Als je je een Nederlands Cash Cow Channel opricht, doe je jezelf tekort. Het Nederlandse taalgebied is erg klein vergeleken met de rest van de wereld. Daardoor trek je minder bezoekers en spek je minder je bankrekening. Terwijl je het omgekeerde wilt toch?

En er zijn zat manieren om een Cash Cow Channel in de Engelse taal te runnen. Je hoeft dus geen Expert te zijn met de Engelse taal. Je kunt bijvoorbeeld alles uitbesteden. Hier komen we op terug als we het hebben over de beste Cash Cow Cursus.

Daarnaast wordt Engels over de hele wereld gesproken. Iedereen kan dus een filmpje aandrukken van Alux terwijl de maker in de Verenigde Staten woont en de kijker in Nederland.

Je kunt met een Cash Cow Channel de gehele wereld bereiken

Kies voor een vast format

We kijken graag naar de video’s van dit Cash Cow Channel voorbeeld. Ze houden onder meer vast aan een duidelijke structuur voor hun video’s: een vaste filmindeling en een presentatrice die het inspreekt. Mensen houden van vastigheden. Daarom was De Wereld Draait Door ook zo’n succes: Mathijs zat er telkens.

via GIPHY

Denk verder dan een Cash Cow Channel

Tuurlijk. Je core business is het uitzetten van het YouTube kanaal de hoofdzaak om geld te verdienen. Maar op een gegeven moment loopt dat en hoef je er niet dagelijks naar om te kijken. De processen zijn immers geautomatiseerd. We leggen straks uit hoe je dit ook kunt doen. En met verder denken, bedoelen we:

  • Cursussen verkopen
  • Een eigen kledingmerk opzetten
  • Een community oprichten
  • Bloggen

En dit gaat nog veel verder. Het gaat erom dat je groot denkt om daarmee meerdere inkomstenbronnen te creëren. Zo kun je steeds makkelijker opschalen.

Verander je mindset

Alux is een succesvol project geworden dankzij hun ijzersterke mindset. En daarmee hebben we het niet alleen over nooit opgeven. Daarmee hebben we het over:

  • Obstakels zien als obstakels
  • Continu zoeken naar nieuwe kansen
  • Alles mogelijk is
  • Progressie beter is dan perfectie

Ze maakten er een video over.

Het beheren van een succesvol Cash Cow Channel is niet gemakkelijk. Het is daarentegen wel een geweldige kans voor een online business. Als je daarbij ook een sterke mindset kweekt, zul je vroeg of laat je succes claimen.

Je mindset bepaalt je succes met een Cash Cow Channel

Met deze vragen zit je misschien ook

Wat zijn Cash Cow Channels?

Cash Cow Channels zijn YouTube kanalen waarop je video’s plaatst zonder je gezicht te laten zien. Het is dus geen persoonlijk kanaal waar een vlogger het middelpunt is maar een contentkanaal met het doel om te entertainen, informeren of te inspireren. Iedereen kan een Cash Cow Channel beginnen. Je hoeft niet over presenteer skills te beschikken. Je hoeft hooguit alleen je eigen stem te gebruiken en deze taak kun je bovendien ook overdragen aan een ander.

Hoe maak je een Cash Cow Channel?

Het concept hiervoor is redelijk simpel: je maakt een YouTube kanaal aan, plaatst video’s en bouwt daarbij abonnees en kijktijd op. Als je vervolgens zit aan duizend abonnees en vierduizend uur kijktijd mag je je aanmelden voor het partnerprogramma van YouTube. Zo verdien je 1 euro per 1000 views. Dit lijkt geen groot aantal. Een video kan echter meer dan 100.000 keer bekeken worden. Zo loopt de teller aardig hard op. Jeline Brands verdiende 180.000 dollar in 5 maanden door een Cash Cow Channel op te starten. Het kan dus een lucratieve business zijn.

Kun je geld verdienen met YouTube?

Jazeker. Er zijn meerdere YouTubers die op verschillende manieren geld verdienen met YouTube:

  • Door videogames te spelen
  • Te vloggen over hun leven
  • Hun mening te geven over actualiteiten
  • Of een Cash Cow Channel te beginnen

Lijkt je het laatste interessant? Lees dan verder

De beste manier om een Cash Cow Channel te beginnen

Is door de Cash Cow Academy te volgen. In deze cursus leer je namelijk:

  • Wat de beste niches zijn
  • Waar je op moet letten
  • Hoe je snel aan de voorwaarden voldoet om geld te gaan verdienen met YouTube
  • Hoe je de volledige business kunt uitbesteden.

We hopen dat je na het zien van het beste Cash Cow Channel voorbeeld aan de slag wilt gaan. Je kunt namelijk een business bouwen zoals jij het wilt.  

Gebruik daarvoor de lessen uit de Cash Cow Academy. De strategie die je leert is bewezen en degene die je begeleid verdient met deze strategie ruim 180.000 dollar per maand.

Bovendien verdienen nu vele cursisten dankzij deze strategie nu ook duizenden euro’s per maand en beschikken ze hierdoor over een passief inkomen

De cursus kost 1.197. Maar je hebt deze kosten er snel uit.

Wanneer start je met je Cash Cow imperium?

Verder lezen?

Over ons

Over ons

We dromen van een online business uitbreiden. Daarnaast willen we met onze artikelen je inspireren om actie te ondernemen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *