Affiliate marketing met Bol.com: zo groeien je verdiensten

Affiliate marketing met Bol.com: zo groeien je verdiensten

Affiliate marketing met Bol.com, je begint er snel mee en bouwt zo aan commissies. Gebruik de volgende handelingen om meer uit je content te halen.

Een uitleg

Bekijk de onderstaande video van Jacko Meijaard om te weten wat precies Affiliate marketing met Bol.com inhoudt. Daardoor moet je gaan juichen, aangezien overal in het assortiment van de blauwe webwinkel kansen liggen. Later vertellen we je ook meer over de cursus van de verteller in het fragment, de Affiliate Marketing Revolutie.

Kies voor een productgroep

Je kunt elk product promoten met Affiliate marketing met Bol.com. Toch is het slim om te kiezen voor een bepaald deel van de productgroepen, omdat je hiermee makkelijker een doelgroep aanspreekt.

Een voorbeeld:

Wijn en bierliefhebbers zijn twee verschillende groepen. Zoals de manieren van drinken. Toch zien we regelmatig een website voorbijkomen waarop de auteurs schrijven over zowel de beste biermerken als wijnproeverijen.

Voor welke doelgroep kies je?
Voor welke doelgroep kies je?

En met een keuze kun je gemakkelijker 👇

Een verdieping maken

Stel, je begint een website over de beste wijnglazen. (Wat overigens geen verkeerde keuze is voor Affiliate marketing met Bol.com)

Hierdoor breng je eenvoudiger een verdieping aan in je content. Zoals grootte, merken, schoonhouden, tips om te geven en prijzen. Zo klikken lezers sneller op je affiliate link.

Denk aan een driegangenmenu

In een driegangenmenu bespreek je meerdere fases. Dat betekent dat je in het eerste deel van een blog bijvoorbeeld de gebruiksmanier bespreekt, in het tweede deel tips deelt en afsluit met een video, waardoor het instructieboekje richting de prullenbak kan. Dit principe noemen we het driegangenmenu vanwege de diversiteit aan onderwerpen. Zo blijft je content boeiend en werkt bovendien aanstekelijk, want een persoon ziet een artikel vanuit uiteenlopende hoeken. Of bestel je altijd in een restaurant aardappelen bij iedere gang? 😉

Hoe pak je het driegangenmenu aan?
Hoe pak je het driegangenmenu aan?

Benoem ervaringen

Waarom kijk je naar een serie of bezoek je een stad? Waarschijnlijk omdat iemand het aanbeval. Zo werkt het ook met producten. Dat komt doordat iemand merkt: hij bestelt het dus zou het wel goed zijn. Als je daarnaast ook nog beschrijft hoe iemand bijvoorbeeld het item heeft gebruikt om fitter te worden, zullen potentiële kopers sneller het winkelmandje vullen, ze zoeken immers naar dezelfde ervaringen.

Betrek daarbij ook je eigen ervaringen. Denk hierbij aan:

  • De reden voor aankoop
  • Je eerste indrukken
  • Voor en nadelen

Maar het beste deel van de ervaring bespreken we in het aankomende kopje.

Toon het resultaat

Wat bereiken mensen als ze dit product bestellen?

Stel jezelf deze vraag als je een item beschrijft, omdat je hierdoor mensen enthousiasmeert om van start te gaan.

De fitnessmarkt is daarvan een perfecte illustratie. De fitness boys en girls willen namelijk hun doelen behalen in de sportscholen en googelen onder andere daarvoor.

Als blogger speel je hier gemakkelijk op door te vertellen over:

  • Hoe een apparaat de spieren versterkt
  • Een elastiek je stimuleert om door te zetten
  • Een handdoek een pauze gunt

En dan hebben we de eiwitshakes nog niet eens besproken.

Pak de emoties erbij

Richt de juiste emotie op de juiste persoon, op de juiste plaats, op het juiste moment en in de juiste mate.

Aristoteles

Eigenlijk toont Aristoteles de essentie van marketing aan. Want dat is de bedoeling als je een reclame voorbij ziet komen op televisie of YouTube, namelijk dat we ons blij voelen.

En achter ieder artikel zit een emotie.

Omdat je geniet van de geur uit een koffiemachine, je geïnspireerd raakt door een biografie, wilt klussen als je de gereedschapskist opent en trek voelt wanneer je de versgebakken bolletjes snijdt. Lees in deze blog hoe emoties werken.

Snelheid

Het grootste voordeel van Affiliate marketing met Bol.com: weten dat de pakketjes via jouw link snel bezorgd worden.

Als je dit daarbij ook benoemt, geef je mensen een extra argument om over te gaan tot aankoop.

En zet snelheid naast de voorgaande aspecten. Dat betekent dat iemand dankzij de levering sneller dezelfde gemakken ervaart als de andere klanten, eerder resultaten boekt en vaker juicht na een geslaagde sessie

Vertel daarbij hoe een product van bestelling beland in de handen van de eindgebruiker. Mensen zijn gek op verhalen. Gebruik hiervoor de video’s op YouTube als je bol.com proces intoets.

Leer steeds meer

Weet je nog de eerste dag van je nieuwe baan toen je dacht: dit kom ik allemaal nooit te weten?

Maar na enkele maanden voerde je de taken blind uit.

Dat gaat ook gebeuren als je start met promoten. En gelukkig hoef je niet te wachten totdat de tijd rijp is om jezelf een kenner te noemen. Aangezien je direct leert dankzij de diverse informatie op het internet. Zoals:

  • Een YouTube kanaal
  • De website van de leveranciers
  • Partnerblog van Bol
  • Instagram account uit dezelfde niche

Maar het beste advies hiervoor is spreken met de verkopers van de producten.

Op welke manier leer je meer over het product?
Op welke manier leer je meer over het product?

Bouw aan autoriteit

Je website moet natuurlijk wel een goede positie veroveren in de zoekmachines en dat vraagt geduld, maar vervolgens ontstaat het resultaat vanzelf.

Vaak is wachten een passieve activiteit, terwijl actie ondernemen deuren voor je opent richting succes.

Hoe onderneem je blijvend actie?

Je week in te plannen.

Denk hierbij aan:

  • De momenten waarop je schrijft
  • Verdiept in de items
  • Onderzoekt doet om je blogs aan te vullen
  • De statistieken analyseert

Volg daarbij het advies van Confucius

Wie het doel weet, voelt zich zeker, wie zich zeker voelt komt tot rust, wie tot rust komt kan vrede brengen, wie vrede heeft kan plannen maken, wie een levensplan heeft kan slagen.

Confucius

En je plannen zorgen voor schitterende resultaten

Gebruik de volgende cursus om succesvol te beginnen

Wil je alles leren over affiliate marketing?

We zouden nog meer vertellen over de Affiliate Marketing Revolutie, daarom stellen we de bovenstaande vraag. Want je leert in verschillende video’s hoe je een website opzet, de beste posities verzilverd in Google, wat de eisen zijn voor een goede blog en hoe je commissies verdient.

Zo bouw je aan een imperium, waardoor je een inkomstenstroom creëert zonder grenzen.

Bovendien heb je voor 47,00 levenslange toegang tot de informatie.  

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.